Lørdag, oktober 19, 2019

KRISTINA OHLSSON: LOTUS BLUES

lbluesKRISTINA OHLSSON: LOTUS BLUES. Oversat af Lilian Kingo efter LOTUS BLUES. 383 sider. Kr. 299,95

Svenske Kristina Ohlsson har lige taget en pause for nye kriminalsager i Sverige med Fredrika Bergman. Ohlsson har nemlig overladt scenen til strafferetsadvokat Martin Brenner de nnæste to ”Blues” bøger. Hvor nærværende Lotus Blues er første bind. Den følges næste over af Mios Blues. Lotus Blues – starter den dag alt går ad helvede og i tilgift regner det. En desperat mand gør sin entre på strafferetsadvokat Martin Benners kontor. Han fortæller, at hans søster har brug for hjælp. Men søsteren er død. For før hun begik selvmord, tilstod hun nemlig fem mord. I aviserne blev hun kaldt for seriemorder og fik tilnavnet Sara Texas. Nu vil hendes bror rense hende – og samtidig finde hendes forsvundne søn, Mio, og han vil have Brenner til at klare skærene. Sagen virker totalt og aldeles håbløs. Martin Benner har stort set alt. Charme, penge, karriere, kvinder, og et lille barn. Men han har desværre også sine svagheder. Først og fremmest har han svært ved at sige nej til en udfordring. Og da han vælger at efterforske hvad der er op og ned i sagen om Sara Texas, bliver han forvandlet fra advokat til en brik i et spil med så høje indsatser, at Brenner risikerer at miste alt. Med Lotus Blues har Kristina Ohlsson kreeret en ny spændende hovedperson der nok skal tage læserne med storm. Det er i hvertfald en spændende ,nervepirrende og medrivende thriller. Og undertegnede glæder sig til det andet bind Mios Blues.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!