Mandag, december 16, 2019

JESPER STEIN: AISHA

ashiaJESPER STEIN: AISHA. 434 Sider. Kr. 249,95

Mange gange er det tilfældighederne der råder. Akkurat ligesom jeg har vendt det sidste blad i Aisha, kalder min hustru på mig inde fra stuen ”Skynd dig at komme herind, Jesper Stein har lige vundet ”Boghandlernes Gyldne Laurbær for Aisha” Og ganske rigtigt, på skærmen tonede Jesper Stein frem og modtog prisen. Naturligvis iler Krimi-Cirklen med gratulationerne med det samme til Jesper Stein. Tillykke!

Siden debuten i 2012 med Uro er Jesper Stein nu aktuel ”Aisha" der fjerde bind i forfatterens anmelderroste og populære Københavner-krimiserie med Vicekommissær Axel Steen. De tre andre bøger har mest udspillet sig i bydelen Nørrebro. Denne gang starter drabssagen i den hurtigt voksende Ørestad på Amager Anno 2011.

Det er fundet af det skamferet og tortere lig der åbner hele sagen. Ofret bliver fundet i en penthouselejlighed i det prestigefulde byggeri kaldet 8 tallet. Offeret er den midaldrende Sten Høeck, sikkerhedschef i koncernen Mærsk. Høeck er også tidligere ansat i PETs antiterrorkorps og berygtet kvindebedårer. Høeck var i sin tid i PET også med en hemmelig operation tilbage i 2007 hvor der var tegn på at Danmark snart var mål for et terrorangreb.

Det bliver atter Vicekommissær Axel Steen der får den uhyggelige sag. Det bliver Axels første efter den ødelæggende nærdødsoplevelse under den storstilet undercover operation for to år siden. En operation som har vendt op og ned på Axels liv. Han har ikke kun fysiske mén, men også dybe ar på sjælen. Emma, Axels bekymrede datter, er bange for at miste sin far. For det ikke skal være løgn, har han fået en ny chef, en ny kæreste og en ny makker. Makkeren Khalid er ikke Axels kop te. I "Aisha" må Axel konstant kæmpe mod de indre dæmoner der plager ham, samtidig må han sætte alle sejl til for at opklare den spektakulære drabssag. En sag der har mediernes store opmærksomhed.
Aisha- Lever på fulde op til de store forventninger som læser havde da Uro og de andre Bye Bye Blackbird og Akrash. Krimi-Cirklen garanterer den er alle pengene værd!

PS. NOGET KAN TYDE PÅ JESPER STEINS AXEL STEEN SNART FØLGER JUSSI ADLER-OLSENS KARL MØRCK PÅ DET HVIDE L ÆRRED. FOR FILMRETTIGHEDERNE ER BLEVET SOLGT.

Our website is protected by DMC Firewall!